donderdag 26 september 2013

Hut 3 (2) : De Overige Gasten

In deze weblog het tweede deel van de vogels gefotografeerd vanuit hut 3 van fotograaf Han Bouwmeester. In deel 1 heb ik al de kruisbekken laten zien. Het zijn niet de meest exclusieve vogelsoorten die er zo af en toe gezien worden, maar het blijft altijd leuk om vogels (en dieren in het algemeen) van zo nabij te mogen fotograferen en te kunnen zien. Zo stond al een tijdje de Gaai op mijn lijstje om er een paar fatsoenlijke foto's van te verkrijgen, anders dan de achterkant van een wegvliegende Gaai. Wat ik op zich wel weer een aparte gewone waarneming vond is een merel. Deze was echt helemaal zwart, ook de snavel. Was iets nieuws voor mij. Dacht dat ik toch wel genoeg merels had gezien, maar dat blijkt toch weer eens tegen te vallen. Deze hut is wel even anders dan de andere hutten. Hier heb je soms een hele tijd geen enkele vogel. Soms wordt dat veroorzaakt door een roofvogel. En dan ga je op zoek naar andere onderwerpen. Zo ook bij mij en ga je je telelens gebruiken bijv. als een macrolens. Heb dus ook wat insecten gefotografeerd. Toch handig zo'n "allround"-lens. Mocht u ook eens in zo'n hut willen verblijven kijk dan even op de site van Han Bouwmeester.

Tot de volgende keer.
Met vriendelijke groeten,
Tom Smit

Geen opmerkingen:

Een reactie posten