zaterdag 27 oktober 2012

Fotohut - De Eekhoorns

Op een stronk

Zoals beloofd in de vorige blog zou ik een apart blogje wijden aan de Eekhoorns die rond en ook op de fotohutten van Han Bouwmeester scharrelen. Ooit wel eens ergens gelezen dat deze beestjes de clowntjes van het bos zouden zijn. Ik denk dat acrobaatjes meer van toepassing is en dat dat best wel leuke momentjes oplevert. Ook het hoge aaibaarheidsgehalte van deze diertjes werkt hier natuurlijk aan mee.
Ging in eerste instantie naar de fotohut toe met het idee om een aantal leuke vogelplaten te schieten, maar dat pakte toch enigszins anders uit. In het totaal zo'n 1100 foto's geschoten waarbij het merendeel toch van de eekhoorns was.
Nieuwsgierigheid op en top

Had me nauwelijks geinstalleerd in de hut of ik zag het eerste eekhoorn koppie al nieuwsgierig om een boomstronk kijken of er iets van zijn gading was. Uiteindelijk bleken er drie eekhoorns rond de hut te vertoeven waarvan ik onder andere de volgende foto's heb gemaakt.
Tot de volgende blog.

Met vriendelijke groeten,
Tom Smit

Spiegelbeeld

He, wat is dat daar??

De kat, sorry eekhoorn uit de boom kijken.

Dorst

Dichtbij

He wat gebeurt er aan de andere kant

Even de poten strekken.

Snif, snif, wat ruik ik nu.

Helemaal in beeld?

Dorstig weer.

2 opmerkingen:

  1. René en Linda Beije28 oktober 2012 om 00:09

    Wat een geweldige mooie serie van de eekhoorns!! Echt top! Nog niet eerder deze mooie dieren van zo dichtbij gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Rene en Linda, Je kunt zo'n hut gewoon huren voor een dag en dan kun je ook van dit soort foto's maken. Heel mooi om dat mee te kunnen maken.

    Verder alles goed??

    Grt.
    Tom.

    BeantwoordenVerwijderen