dinsdag 2 april 2013

Flamingo's in Nederland

Er zijn al een tijdje flamingo's in Nederland. Nu zijn er wel een paar gebieden waar deze vogels jaarlijks worden waargenomen, maar meestal zijn ze dan toch aardig ver weg of de omgeving is fototechnisch gesproken een ramp. Ja ik weet het die fotografen hebben altijd wat te zeuren als ze niet kunnen fotograferen. Echter bijgaande groep zat voor mij redelijk dichtbij, al begreep ik van een collega fotograaf dat ze een week geleden nog dichterbij gezeten hebben. Ik was echter al dik tevreden met mijn eerste ontmoeting met deze vogels in het "wild". Deze grope bestond uit twee soorten flamingo's, de Chileense flamingo en de grote flamingo, dit is mij overigens ingefluisterd, niet dat ik er verstand van heb. Het schijnen overigens ver-wild-erde vogels te zijn die een beetje pendelen tussen Duitsland en Nederland. Maar desalniettemin een fraai gezicht om dat 's morgen bij zonsopkomst te kunnen fotograferen. Enige uren later was het licht al weer te hard om er fraaie foto's van te kunnen maken. Al met al ben ik toch met een tevreden gevoel naar huis terug gereden na een drietal uren blauwbekken en zandhappen. Naast de flamingo's waren er ook andere vogels te zien. Bijgaand een kleine bijdrage uit de reeks foto's die ik daar geschoten heb.

Veel kijkplezier en tot een volgende keer.
Met vriendelijke groeten,
Tom Smit









Geen opmerkingen:

Een reactie posten